Кожен фініш – то лише наступний старт: завершилася «Літня школа медіаграмотності, а учні мають намір вчитися і далі

2 серпня у БібліоХабі центральної бібліотеки відбулось останнє 5-те заняття «Літньої школи медіаграмотності». Вже вдруге! (першою була «осіння школа» у листопаді) маємо хороший результат – випускники, які тепер орієнтуються в інформаційному просторі, відрізняють правду від фейків та пропаганди.

Літній курс був по-особливому насичений: переважали активні колективні форми роботи. До того ж на заняття приходили спікери-експерти. Це Андрій Мацейко (головний продюсер редакції програм (радійний напрямок) «Поділля-Центр»), Любов Тімкова (продюсер філії ПАТ «НСТУ» «Хмельницька регіональна дирекція «Поділля-центр»»), Карякін Григорій (шеф-редактор новин «Поділля-центр»), Анастасія Рублевська (журналістка МКП «Муніципальна телерадіокомпанія «Місто»).

Більшість серед учнів – працівники Хмельницької міської централізованої бібліотечної системи. Але й були хмельничани, які «на своїй шкурі» вже відчувають потребу знань, аби мати змогу повноцінно жити в сучасному перенасиченому інформаційному світі.

Тут навчилися:

  • аналізувати власний медіапростір,
  • перевіряти новини на дотримання стандартів журналістики,
  • створювати власну новину, відокремлюючи факти від суджень,
  • розпізнавати маніпуляцію та пропаганду,
  • відчувати мову ворожнечі та ознаки інформаційної війни,
  • відрізняти правду від вигадки, справжні новини – від фейкових, рекламу – від джинси та багато-багато іншого.

 

Аби не потонути в сучасних засобах масової інформації, не піддатися механізмам їхнього впливу розвивали критичне мислення. У нагоді ставали онлайн-курс «Новинна медіаграмотність», ресурси «Медіагігієни» та «МедіаIQ». Їх читали/переглядали/проходили від заняття до заняття. Кількість таких джерел щодня зростає. Це потішило слухачів, бо вирішили відтак самостійно продовжувати вчитися, а заразом і вчити інших – користувачів міських бібліотек.

Тетяна Венгрова: «Скажу, що навчання тут добряче впливає на критичне ставлення до будь-якої інформації. А ще це повсякденна робота над собою. Це вироблення фільтрів інформації, які згодом починають діяти в автоматичному режимі. Зменшується славнозвісний Вау-ефект. Вмикається сепаратор і всі «вхідні» починають сортуватися по поличкам– «Факти», «Судження», «Думки». Головне підібрати правильні запитання і проаналізувати медіаповідомлення та не піддаватися маніпуляціям. Дякую тренеру Тамарі Козицькій за корисні знання! Без них у сучасному світі ми ризикуємо загубитися у чужих, часто спеціально спровокованих настроях».

Тетяна Юркова: «Тут я навчилася працювати з інформацією, аналізувати та критично оцінювати її, орієнтуватися у потоці фейкових новин, пропаганди і реклами. Не хочеться зупинятися, відчуваю гостру потребу продовжувати і далі розвиток у цьому напрямку».

Ірина Довгалюк: «Після «Школи…» залишився немалий багаж знань і приємних вражень. Тренінги були надзвичайно цікавими та корисними завдяки Тамарі Козицькій і всім гостям, які протягом навчання до нас приходили і ділилися власними професійними навичками. Я дізналася багато нового для себе і тепер критично ставлюся до інформації, яка надходить до нас з різних джерел. Стало легше розпізнати фейкову інформацію від правдивої, а також помічати пропаганду. На мою думку, такі тренінги має відвідати кожний з нас, щоб вберегти себе від дезінформації, яка нас оточує».

Тренер Тамара Козицька: «Випускний у школі медіаграмотності! Я щаслива, все вдалося. Різниця в знаннях «до» і «після» навчання суттєва і це надихає.Було дуже атмосферно і цікаво!».

Знаємо, що буде і третя Школа МГ. Слідкуйте за новинами і будьте взаємномедіаграмотними!